معرفی روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) سپیددشت
نام و نام خانوادگی: آقای حسین نعمتی
رشته تحصیلی: مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی
سوابق:مسئول مدارک پزشکی -نگهداشت بیمارستان
فکس:  -066
آدرس: سپیددشت
 
شرح وظایف
معرفی واحد :

یکی از عوامل مهمی که در پیشبرد اهداف و سرنوشت یک سازمان اهمیت و ارزش اساسی دارد و آن را در نیل به اهداف مربوطه یاری می‌دهد کیفیت رابطه آن سازمان با افراد حقیقی و حقوقی و افکار عمومی جامعه‌ای است که با آن در ارتباط است هر اندازه این ارتباط مستحکم‌تر و گسترده‌تر باشد آن سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر خواهد که پل ارتباطی « روابط عمومی » بود، چرا که امروزه و در عصر ارتباطات این نیاز را، حرفه‌ای بسیار مهم و حساس به نام بین سازمان و مخاطبین درون و برون سازمانی است برطرف کرده است

اهداف واحد روابط عمومی:

ایجاد بستر تفاهم، همکاری و جلب اعتماد عمومی و اعتمادسازی در درون و برون؛ جلب مشارکت و هم فکری همه جانبه مخاطبان در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های سازمانی

توسعه و ساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی

ایجاد بستر مناسب برای گفتمان مستمر و منظم بین مراکز و شبکه های تحت پوشش و مخاطبان آن

تثبیت، تقویت و کمک به زمینه سازی تحقق سیاست های اجرایی شبکه بهداشت

پیشبینی بحران های بالقوه و کمک به پیشگیری از وقوع آنها

مشارکت در رفع مشکلات و حل مسایل شبکه بهداشت

کمک به گسترش و توسعه روابط عمومی در زمینه فرهنگ سازی سلامت

زمینه سازی برای ارتقای بینش و رفتار عامه در راستای ارتقای سلامت جامعه

زمینه سازی برای گسترش مطالعات و پژوهش هایی با موضوع روابط عمومی و افکار سنجی

 
شرح ماموریت:

تعیین سیاست ها و برنامه های اطلاع رسانی و اطلاع یابی شبکه بهداشت

سنجش افکار عمومی و تحلیل دیدگاه های مردمی، نخبگان و رسانه ها در زمینه فعالیت های شبکه بهداشت

تقویت روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران

اتخاذ تعهدات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی آنان به مراکز و مدیران معاونت

مشاوره به مدیران معاونت در امر مذاکره و مصاحبه با رسانه ها

انعکاس دیدگاه رسانه های جمعی نسبت به عملکرد شبکه بهداشت به مسئولان و از مسئولان به رسانه‌ها

بررسی مستمر فناوری های نوین روابط عمومی در جهان و اقدام در راستای پیاده سازی آنها درشبکه بهداشت

تهیه و تدوین طرحهای مطالعاتی مرتبط با افکار عمومی در سطح شهرستان

سیاست‌گذاری و هدایت کلیه فعالیتهای مطالعاتی، رسانه‌ای، انتشاراتی، تبلیغاتی مرتبط با روابط عمومی شبکه ها و مراکز تابعه

 
شرح وظایف واحد روابط عمومی:

تهیه، تولید و جمع آوری اطلاعات و اخبار از معاون و مدیران معاونت، عملکرد و دستاوردهای شبکه بهداشت

پوشش خبری و تصویری برنامه ها و مراسم های مختلف، همایش ها و افتتاحیه ها

اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای شبکه بهداشت

ارتباط و همکاری مستمر، موثر و هدفمند با رسانه های جمعی

تهیه طرح‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی و انتشاراتی و اجرای آنها در قالب نشریه، بروشور، کاتالوگ، پوستر، کتاب و ...

برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای برنامه های مربوط به جشنهای ملی و مذهبی و مناسبتهای مختلف فرهنگی و ...

مستندسازی فعالیت ها و دستاوردهای شبکه بهداشت بصورت مکتوب، صوتی و تصویری در قالب عکس، فیلم و آرشیو آن‌ها

ایجاد هماهنگی بین واحدهای روابط عمومی

انتشار گزارش عملکرد شبکه بهداشت در قالب کتاب، کتابچه و بولتن عملکرد در مقاطع سه ماهه، شش ماهه و یک‌ساله

تهیه و تدوین بیانیه ها، اطلاعیه ها و آگهی های شبکه بهداشت و پیگیری برای درج آنها در رسانه ها

مدیریت برنامه ریزی برای توسعه ارتباطات الکترونیکی از طریق سایت اطلاع رسانی شبکه بهداشت

برنامه ریزی امور ارتباطات مردمی و فراهم نمودن امکان ملاقات مردم با مسئولان

انعکاس نقطه نظرات و دیدگاههای مردم و مخاطبان نسبت به عملکرد و خدمات شبکه بهداشت به مسئولان با استفاده از شیوههای مختلف اطلاع یابی

سیاستگذاری، برنامه ریزی و کاربرد شیوه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاست ها، برنامه های شبکه بهداشت به جامعه و مسئولین

مطالعه و بررسی مستمر در خصوص فنآوری های نوین روابط عمومی در جهان و اقدام در زمینه ارتقاء سیستم و تکنولوژی روابط عمومی ستاد معاونت بهداشت و واحدهای تابعه و ارائه طرحها و ایدههای نو برای توسعه فعالیت های روابط عمومی

ایجاد بانک اطلاعاتی از سیاست ها، برنامه ها، عملکردها و فعالیت های معاونت بهداشت و به روز نمودن و نگهداری مستمر آن به منظور راهنمایی سریع مردم و استفاده مسئولین

بررسی و تعیین نیازهای آموزشی کارشناسان روابط عمومی های شبکه ها و مراکز تابعه و برنامه‌ریزی برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی روابط عمومی برای آشنایی کارشناسان در روابط عمومی‌های تابعه معاونت بهداشت با جدیدترین علوم ارتباطات و روابط عمومی

سنجش افکار عمومی درون و برون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه گزارش، تحلیل و راهکارهای مناسب به مدیران

حسین نعمتی .شبکه سپیددشت, [۰۵.۰۳.۲۵ ۰۹:۵۹]
تحلیل محتوای مقالات و گزارش های مندرج در مطبوعات، رسانه ها و سایر متون به صورت دورهای در زمینه فعالیت ها و اقدامات معاونت و ارائه به مسئولین ذیربط

نقد و بررسی و تحلیل بازتاب فعالیت های شبکه بهداشت از نظر اقشار مردم، رسانه ها و مدیران دستگاه های دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت

تهیه مقاله، گزارش، تحلیل و تفسیر از برنامه ها و سیاست های معاونت بهداشت و ارسال به رسانه ها

هماهنگی انجام مصاحبه های در خواستی از سوی خبرنگاران و تهیه گزارش های خبری

بررسی انتقادات و سوالات مندرج در مطبوعات و انعکاس یافته در برنامه های صدا وسیما و ارسال آنها به  مسئولان ذیربط و دریافت پاسخ برای انعکاس در رسانه ها.

تهیه جوابیه، توضیح، اصلاحیه، تکذیبیه و تائیدیه برای مطبوعات

پوشش خبری و تصویری مراسم و برنامه های شبکه بهداشت

دریافت نظرات، پیشنهادات وسؤالات مردم ازطریق تماس تلفنی،حضوری،نامه و بررسی آن ها.

تهیه فرم مستندات و اطلاعات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع در شبکه بهداشت

برقراری ارتباط مستمر با کارکنان و توسعه ارتباط آنان با مدیران

اداره کردن سیستم تلفن گویا شبکه بهداشت

دریافت درخواست های مردمی و انعکاس به مسئولین شبکه بهداشت و اخذ دستور و انتقال به ذی نفع

مدیریت نمایشگاه ها در خارج و داخل شبکه بهداشت با همکاری و مشارکت مراکز و واحدهای تابعه

تهیه و توزیع هدایا، لوح تقدیر برای مناسبت های مرتبط

تهیه فیلم از بازدیدها، افتتاحیه ها و..

تدوین و تولید تیزر، کلیپ و ... به مناسبت‌های مختلف

تهیه و تدوین گزارش های تصویری از فعالیت های شبکه بهداشت و مراکز تابعه

عضویت‌ و شرکت‌ در جلسه‌های‌ مهم‌ سازمان‌ به‌ منظور آگاهی‌ از سیاست ها، خط مشی‌ها، برنامه‌ها و روند فعالیت ها و نیز آگاهی‌ از نتایج‌ سایر نشست ها، گردهمایی‌ها و جلسه‌‌ها

طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ بر که‌ به‌ رشد کمی‌ و کیفی‌ ارتباط و همدلی‌ بین‌ سازمان‌، مردم‌، مدیران‌ و کارکنان‌ با یکدیگر بیانجامد.